Een weekje in de outback - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van Eddy en Angelique - WaarBenJij.nu Een weekje in de outback - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van Eddy en Angelique - WaarBenJij.nu

Een weekje in de outback

Door: Eddy en Angelique

Blijf op de hoogte en volg Eddy en Angelique

28 Oktober 2018 | Australië, Alice Springs

We hebben de afgelopen week een fantastische, warme, droge woestijnervaring opgedaan. Nou hebben we allebei altijd gedacht dat een woestijn bestond uit zand en/of stenen. Maar deze in het midden van Australië gelegen Red Dust Dessert bestaat uit rood zand, rode rotsen (de grootste natuurlijk Uluru) maar ook uit allerlei droog natuurspul: struikjes, boompjes, gras enzo. Met zo hier en daar een paradijsje: kloven (gorges) met verborgen watertjes, (kun je heerlijk verfrissend in zwemmen!), palmen maar ook schitterende rotsformaties.Zo hebben we Kings Gorge, Palm Gorge, Ellory Gorge, The Olga's (bergketen) allemaal bezocht. Vaak in de bloedhitte,40 graden, of 's morgens heel vroeg, als het nog wat koeler was, dat betekende wel om 4 uur opstaan. Nou was het niet zo dat we daar zomaar even heenreden, nee.....eerst een flinke rit, parkeren en dan een hike van een uur of twee, altijd bergop....als het niet op de heenweg was, dan wel op de terugweg. De eerste dagen met een groep eerst van een man of twintig, later met een groepje van acht. Dat laatste was echt gezellig. We hebben erg veel gekletst met elkaar onderweg. We weten nu van alles over het leven in Zwitserland, Engeland, Australië, Duitsland en Frankrijk. Op de vaak lange ritten hebben we ons ook kostelijk vermaakt over de soap die zich letterlijk voor onze ogen afspeelde. De hoofdrolspelers zaten met zijn drietjes voorin. Wij als toeschouwers in de opbouw achterin. Met in de hoofdpersonen onze Gids/chauffeur Matt, begin 20. En Yasmin, de Britse Queen bee en Pearl, het verlegen Franse meisje. Beiden deden erg hun best om in de smaak te vallen bij Matt. Punten waren te verdienen met wie zit naast hem, wie loopt naast hem met wie praat hij het meest enz. Wij denken, mede gezien het afscheid, dat de eindscore met 17-15 is geëindigd in het voordeel van Pearl. Tja, je moet wat als je 8 uur op een dag rondhobbelt in een truck. Nee, het was echt wel leuk, want we kookten ook samen in een veldkeuken ( met als eerste actie het ombrengen van kakkerlakken ) en sliepen in een soort bugalowtent van vliegengaas en canvas: er stonden zelf bedden in. We dachten dat we gingen slapen in swags: een soort regenvaste slaapzak met ingebouwde matras, op de grond buiten. Dit was wat minder avontuurlijk maar wel zo lekker slapen in de woestijn. Rare dieren als slangen en grote hagedissen zagen we meer vanuit de auto, dan op onze campsites. Die auto was eigenlijk meer een vrachtwagen met een halve personen bus op de laadbak. Ze noemen dat hier een adventuretruck. Het was een schitterende, maar ook vermoeiende week. Na een rondje van 2000 km door de woestijn kwamen we terug in Alice Springs. Daar sloten we gezamenlijk de week af met een etentje: krokodillen-ribs en kangaroosteaks. Apart en heerlijk vooral die kangaroo. We hebben uitgebreid gedouched, eindelijk dat rode stof afgespoeld. Zelfs Eddy's slippers hebben een schoonmaakbeurt gekregen. Na een nachtje in een schoon bed zijn we op het vliegtuig naar Perth gestapt. Om daar te beginnen aan ons volgende avontuur. We hebben daar voor 5 weken een camper gehuurd.

• 29 Oktober 2018 - 08:35

Greet:

Geniet van jullie verslagen en foto's!
    Nu omgeving Perth en verder (?) in camper met zijn tweetjes, zal ook best leuk zijn!
    Geniet er maar van.

• 29 Oktober 2018 - 13:02

Erik :

Wauw! Nu pas tijd even e.a. te lezen. Gave foto's, mooi indruk... wens stiekem dat dit ooit ook voor mij en mijn lief in te vullen is :) goeds ! Erik

• 30 Oktober 2018 - 07:19

Wim:

Jullie maken weer mooie foto's. Het reisverslag is boeiend om te lezen. Nu op naar vijf weken samen in de camper op weg naar een ander deel van Australie. Veel plezier samen.

• 30 Oktober 2018 - 09:25

Sherin:

Hallo,

Wat een mooie verhalen! Wij hebben jullie foto van de walvis gebruikt om een mooie prijs te winnen op school. Wisten jullie dat al ??