Ups and Downs - Reisverslag uit Broome, Australië van Eddy en Angelique - WaarBenJij.nu Ups and Downs - Reisverslag uit Broome, Australië van Eddy en Angelique - WaarBenJij.nu

Ups and Downs

Door: E & A

Blijf op de hoogte en volg Eddy en Angelique

10 Oktober 2018 | Australië, Broome

We hebben onze tour over de Gibbs River Road net beëindigd. En zitten nu, na 2890 km onverharde wegen, in ons appartement in Broome. Twee dagen luxe: 5 minuten lopen vanaf prachtig strand, airco, wasmachine, zwembad, cool, cooler, coolst, ook de biertjes dus.
Maar wat hebben we een mooie tocht gehad. De Gibbs River Road loopt tussen twee bergketens door, over een soort hoogvlakte, maar regelmatig doorsneden door nu droge rivieren, we zitten net voor de regentijd...bloedheet, boven de 40 graden, droog, stoffig. We hebben vele hikes (pittige wandelingen) die altijd eerst omhoog moesten om dan weer flink te dalen naar een oase-achtig plekje met een warmwaterbron, een waterval, een grot, een prachtige kloof, veel verborgen schitterende plekjes gezien. Ik denk dat Angelique (vooral) en Eddy (een beetje) flink zijn afgevallen van deze ups en downs.
Ups en downs werden natuurlijk ook veroorzaakt door het reizen met een groep wildvreemde mensen. Je trekt 10 dagen met elkaar op, kookt samen, eet samen, slaapt buiten bij elkaar, praat samen. En er zaten wat vreemde snuiters tussen. In vergelijking daarmee: leken wij haast normaal.
Maar ook 10 dagen met zijn tweetjes, zonder privacy, veel inspanning, vermoeid, stoffig, oververhit, gaf wat interne ups en downs. Dat is in de relaxte omgeving van Broome en het strand fantastisch rechtgetrokken.
Ook hebben deze twee weken ons veel gebracht, een inkijkje in onszelf, hoe we samen omgaan met een vreemde groep, veel geinige contacten, zoals met Bill en Maria uit Sydney. We zoeken elkaar misschien nog wel eens op.
Vanmiddag vliegen we naar Perth. Daar huren we een autootje en verkennen het gebied ten zuiden van Perth. Dat ligt 1500 km zuidelijker. Maar hier op het zuidelijk halfrond, is dat dus eigenlijk naar het koude Europese noorden. Nu is het hier 36 graden, daar de helft en storm en regen. We hebben de truien en regenjassen, en lange broeken maar bovenin de tassen gepakt.

E&A

EXTRA EXTRA. Voor al onze blogvolgers: bij de foto's staat er één die mysterieus is. Naam foto: quizvraag. Wie weet wat dit is?

• 11 Oktober 2018 - 08:11

Marian Lebbink:

Hoi Angelique en Eddy,
    Wat is het leuk om alles wat jullie beleven te lezen in jullie verslag.
    En zo stiekem ook een beetje mee te reizen!
    Veel reis plezier op de volgende plek! Marian

• 11 Oktober 2018 - 12:22

Vincent Van Herkhuizen:

Wauw...........klinkt SUPER en wat een plaatjes.....is dat een soort hippie gevoel met een groep ?

Heerlijk om dit op deze manier mee te maken

Geniet ze

Vincent

• 11 Oktober 2018 - 15:53

Willem & Jay:

Gaat goed zo, zien wij wel; mooie sfeerbeelden! Succes met de tweede etappe. Groeten (ook aan de krabben).

• 12 Oktober 2018 - 11:37

Jos:

oplossing : Eddy en zijn schaduw :-)

• 12 Oktober 2018 - 11:53

Mieke:

van bovenaf een kudde ofzo?

• 22 Oktober 2018 - 16:51

Rosemarie:

Dat mysterieuze....... dat heet...... LAPTOP..... L..A..P..T..o..p....