Wij zijn het Latten ZAT - Reisverslag uit Nijmegen, Nederland van Eddy en Angelique - WaarBenJij.nu Wij zijn het Latten ZAT - Reisverslag uit Nijmegen, Nederland van Eddy en Angelique - WaarBenJij.nu

Wij zijn het Latten ZAT

Door: Eddy & Angelique

Blijf op de hoogte en volg Eddy en Angelique

11 September 2019 | Nederland, Nijmegen

Wij zijn onze Lat ZAT!
Daarom gaat we , vanaf 15 september, elf weken lang samen op reis. Dit is ons 1ste blog van onze Zuid Amerika Trip. We hebben afgelopen zondag met onze patchwork family heerlijk gepoold en wat gegeten en gedronken. We zijn er klaar voor. We starten in Colombia, waar wat Spaanse les hebben en vrijwilligerswerk gaan doen. Daarna worden we serieus toerist. Highlights zullen de Andes worden, Galapagos-eilanden, Titicacameer, Macchu Pichu, Zoutvlakte van Uyuni, Colca-Canyon ……
Groot probleem wordt natuurlijk wel onze ecologische footprint. Daarom zullen we de meeste verplaatsingen te voet doen. We laten onze footprint achter op de 5 bus perrons, de 11 vliegtuigtrappen en de vele, vele taxistandplaatsen. Speciaal hiervoor hebben we multi functionele footprints (zie foto 1) ontworpen. Ook hebben we ons verdiept in de ecologie( betekenis volgens wikipedia: “wisselwerking tussen organismen en levensgemeenschappen en hun omgeving”).
Daar gaan we zeker mee aan de slag. Mensen zijn ook organismen, dus over de wisselwerking tussen ons, zullen wij regelmatig verslag doen. Nee, niet alles… Ook over de verschillende levensgemeenschappen zullen we wat vertellen. Nee, niet over de gemeenschap van het leven…
Nou, ja natuurlijk voelen we ons wel (wat) schuldig met al die vliegreizen, we zullen dan ook een boompje planten voor elke volger van ons blog. Ook zullen we de plaatselijke economie stimuleren door het drinken van Chileense wijn, Peruaanse Mojito’s, Boliviaanse coca-thee. Ook zullen we op de Galapagos eilanden schilpaddensoep nuttigen en in Peru lama en cuy(cavia) eten. Door ons zo aan te passen aan de plaatselijk levensgemeenschappen hopen we dat er een wisselwerking ontstaat. Wij hopen zo wat zorgen weggenomen te hebben.
Trouwens dat van dat boompje planten was zo’n beetje het enige serieuze bericht van dit eerste blog.
Angelique en Eddy

• 12 September 2019 - 12:47

Ida:

Heel veel plezier en ik ben benieuwd naar jullie reisverhalen!

• 14 September 2019 - 21:15

Jolanda:

Dat wordt smullen; voor jullie en de lezers van deze blog :)